Wikia

Code Lyoko wiki

Yumi Ishiyama

12pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Yumi.jpg

Yumi.

Yumi Ishiyama is de oudste van de groep en zit een jaar hoger dan de rest. Ze is van Japanse afkomst en is de enige van de groep die niet op Kadic verblijft. Ze is verliefd op Ulrich, en William is verliefd op Yumi. Ze draagt altijd zwarte kleren. Op Lyoko is het duidelijk dat haar outfit verwijst naar Japanse tradities. Haar wapens zijn waaiers, die als ze worden geworpen, snel rond hun as draaien en daardoor vlijmscherp worden. Ook is ze telekinetisch: ze kan voorwerpen laten zweven, maar ook mensen.

Yumi is geboren in Japan, maar zijn familie emigreerde naar Frankrijk toen hij nog klein was. Heeft veertien jaar en is de grootste van de protagonisten. Opgeleid volgens de traditionele Japanse waarden, toont de richting van zijn ouders een totaal respect. Hecht veel belang aan zijn oorsprong, tot zelfs de mogelijkheid van een terugkeer naar Japan. Altijd in het zwart gekleed, geïnspireerd op het eerste kilte en afstandelijkheid. Zeer sportieve, zeer sluw, is de natuurlijke antagonist van Sissi. Vaak trekt de blikken van de jongens, die Sissi razend, maar in tegenstelling tot deze, geen grootspraak te maken. De belangrijkste tekortkomingen zijn de onverzettelijkheid en koppigheid, die verandering moeilijk idee te maken. Geldt veel in de studie en is de enige "buiten" van de groep, dat wil zeggen, terug naar de familie in de avond, anders dan anderen die bij het college wonen.

Stem: Marlies Somers.

Galerij Edit

Around Wikia's network

Random Wiki